לפני עשר שנים, היינו צריכים להסביר בפגישות מול לקוחות חדשים, מהו שיווק בדיגיטל. למה הם צריכים כזה. היום, הלקוחות פונים לחברות פרסום ושיווק ומבקשים את השירות. אין ספק שתחום השיווק באינטרנט עבר סוג של מהפכה תודעתית. אם לפני כמה שנים היינו צריכים להציג את התחום ולהסביר מדוע זה נכון לעסק של הלקוח. היום, הלקוח בעצמו מבין שזה טוב לעסק שלו אבל השאלה היא, האם הלקוח מבין את התחום? האם הלקוח באמת יודע מה התהליך ומה המשמעויות? כנראה שעדיין לא עד הסוף.
אין ספק שמדובר ביתרון אדיר ברגע שלקוח מכיר ומודע לשירות ואף דורש אותו. זה אומר לנו שהלקוח מבין שניתן לייצר תוצאות באמצעות שיווק בדיגיטל. אנחנו לא מכירים עוד תחום שנכנס כל כך חזק לתודעה והפך להיות כה מבוקש כמו השיווק בדיגיטל. אנחנו מברכים על כך. מצד שני, כתוצאה מהמודעות ומהשיח הגובר סביב התחום, יש לפעמים אי סדר וטעויות בסיסיות בהבנה של התחום.
האם בעלי עסקים מודעים ומבינים עד הסוף מה זה בכלל שיווק בדיגיטל?
נתחיל מהדוגמא הכי בסיסית. היא מגיעה בדרך כלל יחד עם תהליך ההתקשרות הראשוני מול הלקוח. הלקוח מבקש כבר ברמת המייל ששלח אלינו, אם אפשר לקבל הצעת מחיר במייל חוזר. הצעה עבור פעילות שיווקית באינטרנט. מי? איך? למה? מתי? – אלו רק חלק מהשאלות העולות באופן מידי עם קבלת מייל מהסוג הזה. אנחנו כמובן חוזרים מיד ללקוח ומבררים עוד פרטים. כדי שנוכל להבין אפילו ברמה הכי בסיסית וראשונית, מי הוא הלקוח? מה השירותים והמוצרים שהוא מוכר? מי קהל היעד שלו? והכי חשוב, מה הוא רוצה להשיג באמצעות פעילות שיווקית בדיגיטל.
מה חשוב להסביר ללקוח?
חשוב מאד לציין שגם לאחר קבלת תשובות ברמת שיחת הטלפון, זה עדיין לא מספיק. לכן יש צורך לקיים פגישה בה ניתן ללמוד ולהבין יותר את הלקוח. רק לאחר מכן, ניתן להתקדם לבניית תכנית שיווקית. ממנה ניתן להבין סדרי גודל של תקציב, לוחות זמנים ויעדים.
עצם העובדה שהלקוח דורש לקבל הצעת מחיר במייל חוזר מראה שרוב מקבלי ההחלטות בשוק העסקי משוכנעים שיש מתכון קבוע ודרך מאד ברורה לשיווק בדיגיטל.
כמובן שלא כך המצב. לכן יש צורך פעם אחת להכיר את הלקוח לעומק ופעם שנייה, להסביר שאין מתכון קבוע או סדר פעולות קיים ומובנה. ההיפך הוא הנכון, עבור כל בית עסק יש צורך למצוא את הדרך הספציפית והיעילה ביותר לביצוע פעילות שיווקית באינטרנט. פעילות שתניב לאותו בית עסק את התוצאות אליהן הוא שואף להגיע. במקרים מסוימים, יש צורך להבין מול הלקוח מה באמת המטרות והתוצאות אליהן הוא מעוניין להוביל את העסק באמצעות פעילות שיווקית באינטרנט. כי ברוב המקרים, מעבר לעובדה שהלקוח מבין שזה טוב ונכון (ושוב, על כך אנחנו מברכים) עדיין צריך להסביר הרבה דברים. מה היכולות, הכלים, מה היחס העלות/תועלת, מהן הפלטפורמות השיווקיות הנכונות עבורו. ואת כל אלה יש צורך כמובן להתאים לתקציב השיווק של הלקוח. והכי חשוב, לייצר עבורו תוצאות.
למה אנחנו מספרים לכם את כל זה?
כדי לשתף אתכם איך זה נראה מהצד שלנו… זאת כמובן לא הסיבה (אולי קצת)
המטרה היא לנסות לעשות קצת סדר ולאפשר להבין בצורה הטובה ביותר מהו שיווק בדיגיטל, למה הוא טוב ואיך עושים את זה נכון.
במאמר הבא נפרט איך למרות כל האפשרויות והכלים הקיימים בתחום, עדיין אפשר לעשות סדר ולהתאים את הפעילות לכל בית עסק בצורה הטובה ביותר.