לדעת לראות, במובנה העמוק של המילה, היא שילוב בין פעילות חושית ופעילות תפיסתית. את זאת חייבים להבין שני הצדדים – "מעביר המסר" ו"מקבל המסר".
הגולש, כ"מקבל המסר", נכנס לאתרך ונחשף לעיצוב האתר. באמצעות עיצוב האתר, אתה מייצר את הפעולה הראשונית שאתה מעביר ל"מקבל המסר". כאן אתה נותן לגולש להתרשם מכישוריך וגורם לו לעניין. אפקט המשיכה הוא זה שידרבן את הגולש להמשיך ולגלוש באתרך, אחרת ינוס על נפשו בהנף לחיצה.
העיצוב משלב בתוכו קו, צבע, אור, צורה וקומפוזיציה, עומק ומרחב, מצע ופורמט וכיאה לאתר אינטרנט טוב. כל אלה מעבירים תחושות ורגשות ל"מקבל המסר" ובמקרה של האינטרנט, הגולש. עיצוב אתר טוב ונכון, יודע להעביר כבר ברמת הנראות הרבה מסרים עוד לפני התוכן.
האתגר בלדעת לראות נכון
כאן גם קיים אתגר לא פשוט. לדעת לראות במובן הזה מאפשרת להתמודד עם האתגר של איך מצד אחד לייצר עיצוב המזוהה עם תחום מסויים. מצד שני, איך עדיין בתוך השפה העיצובית המקובלת באותו התחום, אני מייצרים בידול וייחוד על ידי העיצוב. מעצב/ת טוב/ה עם ניסיון רב, ידעו לפצח את האתגר הזה. הם יודעים, למרות השפע הקיים בכל תחום, לייצר עיצוב מקצועי ומיוחד. כך הגולשים המגיעים לאתר שלך יזכרו אותך למרות שראו עוד הרבה אתרים אחרים בתחום. האתגר הופך גדול יותר שמכניסים להתליך גם את כל השיקולים הפונקציונאליים של האתר. האתר צריך להיות רספונסיבי, נגיש ולהעניק חווית משתמש טובה. בנוסף, האתר צריך להציג מבנה ותוכן לפי הקריטריונים הקשורים לקידום ושיווק באינטרנט. בסופו של יום, אנחנו רוצים ליהנות מאתר שפוגע הכי גבוה בכל הפרמטרים מבלי להתפשר על העיצוב.
בכדי להגיע לגולש בדרך נעימה יש לשמור על מספר כללים:
- התאם את עיצוב האתר לנושא המוצג בו.
- התאם את העיצוב לקהל היעד אשר אליו אתה פונה.
- התאם את העיצוב לנוחות השימוש ולהנדסת האנוש.
- כתוב טקסט בגופן אחיד, עגול, כותרות אחידות ותוכן אחיד.
- כתוב בצבע ברור, לא בהיר ולא כהה מדי. התאמת הצבעים צריכה להיעשות בצורה חכמה. שימרו על אחידות הצבעים.
- דאגו שכל העמודים באתר יעוצבו באותו סגנון. לא כדאי לבלבל את הגולש יותר מדי.
- לא כדאי לשים הרבה תמונות וקצת מלל .
- השתמש בגראפיקה למשיכת עין הצופה.
- דאג ללוגו ברור וקליט שיגרום לייחודך, וחשוב מכל – שיגרום למקבל המסר לזכור אותך.